2016. február 23., kedd

Hogyan szervezz esküvőt? #1 A LISTA



"A cseresznyevirágok lágyan ringatóznak a tavaszi szellőben, a napsütés életre kelti a természetet és még a madarak is az örömünnepet éneklik. A vendégek érkeznek a szabadtéri szertartásra és mosollyal az arcukon fogadják az érkező menyasszonyt. Miután lecsengett a fotózás és gratuláció, a terembe érve szintén visszaköszön a cseresznyefák szépsége, lágy , pasztell színekkel , elegáns mégis egyedi összhatással. A hajnalig tartó mulatozás után évekig emlegetik a meghívottak, mennyire jól érezték magukat és köszönik,hogy velünk ünnepelhettek, mi pedig boldogan idézzük vissza életünk egyik legboldogabb napjának és a nászutunknak emlékét."
Röviden és tömören valahogy így képzeltem el az menyegzőnket .ami szerencsére a vártnál is mesésebb lett. Idén már a 6. ismerősöm kér tőlem különböző tanácsokat esküvőszervezéssel kapcsolatban, ezért arra gondoltam , megér egy pár bejegyzést a blogon is, hátha Nektek is segítségül szolgálhat, akár vendégként, akár jelenlegei esetleg jövendőbeli menyasszonyként/vőlegényként. Jelezném, bármennyit tudok írni és beszélni a témáról,előre is bocsánat,ha túl hosszúra sikerednének a bejegyzések. Lassan eltelt egy év, mégis folyamatosan kapjuk a dicséreteket és elismeréseket, milyen profin megszerveztük a "nagy napot". Bevallom ,kislány korom óta erre készültem , emiatt sem volt nyűg, de már az utolsó hajrában nagyon vártam,hogy túl legyek az idegeskedésen és azon a napon átadjam magamat annak ,amiért ennyit fáradoztunk : a szerelmünk ünnepléséért. Ezért az első és legfontosabb tanácsom ,hogy ne stresszeld túl ! Bár most még lehet, furcsán hangzik, de nem egyszerű görcsölés nélkül véghez vinni a tökéletes álomesküvőt.




Megkérték a kezed, csodálod a gyönyörűséges gyűrűt az ujjadon, azon morfondírozva, hogyan láss hozzá egy olyan eseményhez, amire mióta az eszedet tudod vártál? Hogyan indulj el? Mik legyenek az első lépések,amire könnyen felépítheted a koncepciót? A LISTA!
Tényleg nagyon fontos a jegyzetelés, egyrészt, idővel visszanézni is jó, mások segítségére szolgálhatnak a feljegyzett árajánlatok, végső árak, szolgáltatók  és enélkül könnyen elúszol ,követhetetlen milyen teendőid maradtak hátra és miket pipálhatsz ki.
Vegyél egy üres noteszt és kezd el külön oldalakra írni a leglényegesebb pontokat. Segítek, ne izgulj sőt igyekszem időrendi sorrendben is írni:

1. Anyakönyvvezető
2. Vendéglista
3. Helyszín (étel/ital)
4. Meghívó
5. Fotós
6. Videós
7. Menyasszonyi ruha, menyecske ruha
8. Jegygyűrűk
9. Zenekar
10. Dekoráció (ülésrend)
11. Vőfély
12. Vőlegény ruha , menyecske ruha (na jó,ez így kicsit vicces,de nem tudom, a férfiaknál,hogy hívják a "piros" ruhát :D)
13. Torta, sütemények
14. Sminkes, fodrász, körmös
15. Virágok, kitűzők, csokor
16. Egyéb kiegészítők : cipő, ékszer, harisnyakötő stb.

A Mi 17. pontunk a koszorúslány ruha volt , ezzel kapcsolatban konkrét elképzeléseimmel kértem fel a lányokat a feladatra, a varrónő keresésben is aktívan részt vettem.

Nagy vonalakban ez a legfontosabb 16 pont, ami persze egyénenként lehet változó. Azt viszont, ha szervezés előtt álltok, tisztába kell tenni mindezek előtt, mennyit pénzt tudtok rászánni, mekkora a büdzsé!!!  Mert, ha azt túllépitek nagy bajba kerülhettek! :D Milliós költséggel kell számolnotok, ha mindenből a legolcsóbbat választjátok abban az esetben is,ezt sajnos sok szolgáltató ki is használja.
Időben mérve minimum fél évet mondanék,ha az elképzeléseitekhez illő részletet szeretnétek kivitelezni. Mi októberben kezdtünk és április 25-én volt az esküvőnk, bőven belefértünk, bár ez főként annak is volt köszönhető,hogy a tavaszi esküvő ritkább.

Arról pedig ismeritek a véleményem, nem szívesen engedem,hogy bárki bármibe beleszóljon, főleg, amikor a saját pénztárcánkba nyúlunk és nem az övékébe, elvégre ez jó esetben egyszer van az életben és a legfontosabb,hogy a férjemmel jól érezzük magunkat (de persze szeretteink is jó hangulatban ünnepeljenek). Bombázni fognak természetesen a tanácsokkal, de úgyis azt fogadjátok meg,amelyiket szeretnétek, aki pedig kikötésekhez köti a részvételét az esküvődön,azt lelkiismeret furdalás nélkül húzd ki a vendégek listájáról. (Már hogyha a szép szó nem használt, és nem tudtad megértetni vele többszöri alkalommal sem,hogy ez nem az ő napja és most neki muszáj alkalmazkodni a boldogságod érdekében). Anyós-após-szülők része, háát... kitartás! Őket mégiscsak el kell viselni, finoman itt is lehet jelezni , amikor túllépnek  a határon!

Már , ha itt tartunk, a vendéglista az első legfontosabb feladatod az anyakönyvvezetővel egy időben (egyáltalán szabad e az általatok kitűzött időpont, mert ha nem, borul minden, amit addig lefoglaltál), minden további előtt, ugyanis a helyszínt ennek függvényében kell keresni/foglalni, anyagilag és méretben sem mindegy, milyen terveitek vannak.

Ezt 2 csoportra lehet osztani:

 1. Szűk családi és baráti kör
 2. Az összes rokon, barát

Hatalmas vitákat gerjeszthet, ha az egyik unokatestvért meghívod , a másikat nem, tehát itt sajnos nincsen arany középút, vagy minden kollégát meghívsz vagy senkit, különben életed végéig vezekelhetsz a "kirekesztettek" előtt. Fő a diplomatikus, határozott megfogalmazás az érintettek irányába, ne gyengülj el és ne sajnálkozz.



A fotók szerzői jogi védelem alatt állnak! Felhasználásuk engedélyköteles!
Készítette: GK Foto



Amennyiben tapasztalataitok, észrevételeitek lennének vagy kérdések ,amikre szívesen kapnátok választ az elkövetkezendő esküvőszervezős bejegyzésekben, várom szeretettel az üzeneteiteket akár itt hozzászólásban vagy e-mailen/facebook oldalamon  keresztül ! :)

Alexandra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése