2016. június 3., péntek

Lucával az EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRÓL





Lucával a Skinnende blog írójával karöltve meginterjúvoltuk egymást olyan témákról , amik minket és az olvasóinkat is foglalkoztathatnak és a másikunk otthonosabban mozog benne. Én az egészséges életvitelről faggattam , mert régóta érdekelt , mégsem mertem teljes odaadással belevágni:



1. Sokan attól félnek (köztük vagyok én is :), túl bonyolult egy teljes, minden területet átfogó életmódváltás.  Pl.: időt szakítani a rendszeres sportolásra, egészségesebb ételeket készíteni stb
Mi a tanácsod , hogyan kezdjünk hozzá? Mik a főbb alappilérek?

Lehet talán kicsit giccses leszek, de azt kell, hogy mondjam, hogy minden fejben dől el. El kell határoznod, hogy már pedig azért is megváltozol, azért is áttérsz egy egészségesebb életmódra. Ez nyilván nem ilyen egyszerű. Sokan egy orvos figyelmeztetése, beszólás miatt gondolkoznak el rajta, hogy máshogy is lehet. Gyakorlati szempontból azt ajánlanám, hogy jegyezd föl a céljaidat. Írd le, hogy ezt és ezt akarod elérni eddig.  Rakd ki az ajtódra és kezdődhet is a móka!  Ez a móka pedig sajnos nem össze-vissza viháncolás. Kemény munka, odafigyelés, de vigyázzunk rá, hogy ne forrázzuk le magunkat hirtelen a rengeteg szabállyal. Kezdjük kicsit több mozgással, helyes étkezéssel és utána már magától jön!

2. Hogyan tartsuk meg a motivációt?

Erre sajnos nincs egy tökéletes varázsige. Ezért is olyan nehéz odafigyelni a motivációra, amely a lehető legnagyobb erő életmódváltás terén is. Tehát rendkívül fontos, hogy figyeljünk rá, rendszeresen újítsuk meg. Ebben segíthet a sok inspiráló kép, before-after képek, baráti vélemény ésatöbbi ésatöbbi.

3. Van bevált recepted , amit edzés után elfogyaszthatunk? (pl. turmix)

Tökéletesen eltaláltad, mert én legszívesebben turmixokat iszok mozgás után. Energiával tölt fel, egészséges, gyors és még finom is. Kedvencem a banános/ epres turmixok jéggel, egy kis gyömbérrel, hogy anyagcsere-serkentő legyen.

4. A családtagok gyakran nem elég támogatóak és az egészséges életmód hallatán kapásból a salátára és száraz csirkemellre gondolnak. Hogyan vezessük rá őket arra, hogy másképp álljanak hozzá? Neked hogyan sikerült elérni?

Szerintem ezt a lehető legjobban úgy lehet elérni, ha belevonjuk őket. Csináljunk nekik egy este vacsorát a kedvenc egészséges receptjeinkből és hidd el tényleg sokkal támogatóbbak lesznek! Ez természetesen mozgással is elvégezhető, de azért ne rögtön gyúrni vigyük el a nagyit! De lehet, hogy már kipróbáltad ezt is és mégse segít. Azért, mert ez kétoldalú dolog. Ha nem elég nyitott a másik fél nem lehet vele megkedveltetni az egészséges életmódot csak nagyon lassan. Ezért ilyenkor azt tanácsolom, hogy tarts ki és várd ki a végét!

5. Miért is fontos tudatosan alakítani az életünk ezen területét is? Mik azok a lényeges hatások, amikkel szembesülhetünk, ha nem teszünk eleget az egészségünkért?

Elég látványos hatásai vannak az egészségtelenségnek. A rossz életmód meglátszik a súlyunkon, a tartásunkon, a bőrünkön és aki nagyon egészségrombolóan éli az életét komolyabb problémákkal is küzdhet majd a jövőben. És ez még csak test. Mi van a lélekkel? Rengeteget javít a közérzetünkön az egészséges étkezés és a megfelelő mozgás, ráadásul több energiát is ad.

6. A számomra legérdekesebb kérdés: Tényleg el kell hagynunk a cukrot és lisztet minden mennyiségben és átváltani ezektől mentes alternatívákra vagy mértékkel továbbra is fogyaszthatjum ezeket?

Én speciel nem ajánlanám senkinek a gyökeres "hagyjunk el mindent ami nem a természettől származik" életmódváltást. Ez a lehető legnehezebb, mint elhatározásképp, mint bevásárlásügyileg. Ezért én azt mondom, hogy hadd maradjon a liszt és cukor a kamrában, hogy 1-2 alkalommal sütögethessünk belőlük, de azonkívül igyekezzünk arra, hogy minél kevesebb cukrot és lehetőleg teljes kiőrlésű lisztet használjunk.

7. Te milyen változásokat tapasztaltál, amióta odafigyellsz jobban az étrendre,mozgásra?

Sajnos nekem nem történt semmilyen óriási életmód váltás. Folyamatosan apróbb változtatásokat igyekszek bevezetni, és már a mozgás is egyre gyakrabban megy. De, hogy a kérdésedre válaszoljak, amióta jobban odafigyelek úgy érzem, hogy sokkal magabiztosabb vagyok. Tudom, hogy jól táplálom a testem és ez rengeteg pozitivitással lát el. És talán ez lehet a legfőbb indok ami miatt mindenkinek ajánlom az egészségesebb életmódot. Amiatt az óriási öröm és önbizalom miatt amit a helyes étkezés és a rendszeres mozgás okoz.



Hogyha kíváncsiak vagytok Luca további tippjeire, látogassatok el a www.skinnende.wordpress.com oldalra és kövessétek facebookon a legfrissebb bejegyzésekért.


Az én válaszaimat  : IDE kattintva olvashatjátok.





Alexandra



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése