2016. szeptember 16., péntek

Hogyan küzdd le a STRESSZT?

Most , hogy sokaknak megkezdődött a tanév és a munkát sem lehet annyira lazán venni, mint nyáron, megsűrűsödnek a feszültséggel teli napok. Már hetek óta gondolkodtam rajta, vajon mennyire hiteles tőlem ilyen bejegyzés , ugyanis tudni kell rólam, hogy mindenen idegeskedek, jóval előre, nem telik el úgy napom, amikor megszámlálhatatlan (valószínűleg olyan dolgon, ami meg sem fog történni) alkalommal okoz szívdobogást, amint picit ki kell mozduljak a komfortzónámból. Viszont úgy gondolom, mivel életben maradtam és az idő múlásával egyre inkább csökken a felesleges hülyeségeken való aggódásom , hiába tudom, valószínűleg ez sosem fog megváltozni, mégis muszáj volt olyan praktikákat találnom, amivel a minimálisra csökkenthetem az izgulásfaktort.

És bizony ebből kifolyólag sem hiszek abban,hogy bárkinek sikerül bevenni a leszarom tablettát, amitől egy pillanat alatt elfelejti a bajokat. Én mindent kipróbáltam, amit el lehet képzelni , kivéve persze a nyugtatókat és egyéb tudatmódosító szereket. Akik ugyanebben a cipőben járnak, üzenem: veletek vagyok! :D 


Kezdeném talán a legalapvetőbb közhiedelemmel, miszerint minden fejben dől el. Bizonyos szintig teljes mértékben helytálló állítás , ám amikor például egy életet meghatározó döntés/esemény előtt állsz, nehéz az efféle mentalitással arra gondolni, ha nem sikerül, akkor is lesz valahogy. Pontosan ez az ellentét, amit nekem nehéz megértenem: "Ne foglalkozz vele , megoldódik." Nahát értem én ezt, de rajtam múlik,hogy megoldódik -e . Márpedig hogyha én elszúrom, akkor kalap-kabát. Valószínűleg életem nagy mérföldköve az érettségi volt. Belebetegedtem, szó szerint. Az írásbelikre úgy érkeztem, hogy egy zacskó folyamatosan ott volt mellettem, hátha hánynom kell. A szóbeliig nagyjából semmi máson nem éltem , mint ropin és sós kekszen, a nap bármely szakában, spontán rám tört az émelygés, amit már nem csak az izgalom, hanem valószínűleg az éhség generált. Egészen jó eredményekkel estem túl rajta, viszont ezután hónapokon keresztül benne ragadtam ebben a katasztrofális állapotban. Majd megismerkedtem a férjemmel ősszel és visszatért az életem a normális kerékvágásba. Talán az Ő mérhetetlen nyugalma és pozitív hozzáállása, talán a társasága.. nem derül ki már, mi okozhatta. /Érdekes, amikor vele kapcsolatos dolgokról van szó, mint pl. esküvő , sosem éreztem ezt a feszítő, émelyítő idegeskedést./

Megfogadtam, történjék bármi, soha többé nem akarok ehhez hasonló zombimódra váltani. Elkezdtem tudatosan mondogatni magamban a vizsgák előtt, hogy mégis mi történik akkor,hogyha nem sikerül? Mi a legrosszabb , ami bekövetkezhet? Megbukom? Na és aztán? Majd megyek pótvizsgára. Megteszek minden tőlem telhetőt, ám biztosan lesz , amikor kevés lesz. Hát van ilyen. 
A HIT abban, hogy a sors úgy irányítja az életem, ahogy éppen neki tetszik és, ha megfeszülök sem tudok rajta változtatni, olyan szabadságérzetet ad, ami megkönnyíti a mindennapokat. Visszagondolva tényleg a múltam eseményeinek zöme úgy ment végbe , és akkor, amikor nekem a legjobb volt. Lehet,hogy nem sikerült ötösre a vizsgád és nem vettek fel arra az egyetemre, ahova menni szerettél volna, de ennek biztosan oka volt, amit lehet, évtizedek múltával fogsz megérteni. Az élet TANÍT, fogadd el.

Persze, ez nem mindig elég. Hiába a placebo, valljuk be, jó az, ha van valami kézzel fogható, amit megtettél a cél érdekében. Ilyen többek között ZÖLD, KAMILLA illetve a CITROMFŰ TEA. Bizonyára hallottatok nyugtató hatásukról, amellett,hogy az ízük is kellemes, ha megpihensz , gyertyát gyújtasz és kortyolgatod a teádat, akár a RELAXÁCIÓHOZ is eljuthatsz. A szerencsésebbeket a párja hozzásegítheti a lelki békéjéhez masszázzsal, borospohárka társaságában, hiszen ugye tudjuk, hogy napi 1 pohár egészséges, ráadásul kellőképpen ellazít. :P


Tudom, a csapból mostanság ez folyik, de bizony a SPORT elhanyagolhatatlan erős stresszel küzdők esetében (is). Egyénfüggő, kinek mi válik be. Én szeretem a sétálást illetve fittnesst, valaki a futásra esküszik ,több esetben akár a box zsák püfölése vezethet eredményre. A jóga a nyugalmasabb lelkeknek lett kitalálva, a meditáció kedvelői előszeretettel alkalmazhatják.

Olvass, hallgass zenét, vegyél forró fürdő (akár mindezt egyszerre),nézz filmet, egyél csokit, rakj rendet, takaríts, tedd ,ami jól esik. Ne kattogj rajta feleslegesen egész nap, igyekezz elterelni a figyelmed ,ahogy csak tudod és amikor készen állsz, ülj le átgondolni józan ésszel és érvekkel. Amennyiben van lehetőséged, néhány napra utazz el, kapcsolódj ki , ezáltal feltöltődve és magabiztosabban vághatsz neki a komoly feladatoknak.


Képek forrása: P I N T E R E S T

Hosszú távon a tested és a lelked egyformán meghálálja, ha mindent megteszel azért, hogy a lehető legjobban kezeld a várt és váratlan helyzeteket. Hozunk rossz döntéseket, amivel együtt kell élni, de valóban annyira rövid időt tölthetünk a Földön; megéri ezekre fecsérelni a pillanatokat, amiket vidámsággal és élményekkel gazdagíthatnánk? :)

Nektek mi szokott segíteni a stresszes helyzetekben? 

Van kedved egy pozitív, motiváló csapathoz tartozni és tabuk nélkül feszegetni a Női témákat? Akkor gyere , csatlakozz hozzánk a facebookon, hogy az új bejegyzésekről is elsőként értesülhess. Kattints IDE! Várlak szeretettel!


Alexandra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése